eTwinning Contact Seminar – Digital Game-Based Learning in the Classroom - Luxemburg

19.102018

Inhoud:
Videogames en de videogamecultuur zijn erg belangrijk voor veel leerlingen. Leerkrachten die deze subcultuur begrijpen slagen er vaak in hun leerlingen makkelijker te bereiken en hun interesse te wekken voor leerinhouden.
Steeds meer leerkrachten beschouwen gaming als een educatieve tool die een toegevoegde waarde kan zijn in het onderwijs. Niet iedereen deelt deze mening echter.
Hoe dan ook, de meeste betrokkenen zijn het erover eens dat Digital Game-Based Learning (DGBL) zich sterk ontwikkelt en dat we op zijn minst een aantal kritische vragen moeten stellen en een aantal boeiende uitdagingen moeten aangaan. 

Doel:
Tijdens deze driedaagse raak je als deelnemer vertrouwd met het gebruik van DGBL in de klas. Je krijgt succesvolle voorbeelden aangereikt en leert een aantal relevante games kennen.
Daarnaast krijg je de kans om collega's uit heel Europa te ontmoeten en samen met hen een project rond DGBL op te starten dat je kan uitvoeren tijdens je lessen.

Doelgroep:
Taalleraren en leraren geschiedenis, aardrijkskunde, sociale wetenschappen... met leerlingen van 10-16 jaar. Basiskennis van eTwinning is gewenst aangezien er geen workshop over het gebruik van het eTwinning-platform is voorzien.

Voertaal:
Engels

Wanneer:
19-21 oktober 2018

Deadline:
Dien je kandidatuur in voor 15 september 2018.

Verdere toelichting vind je hier.

Inschrijven doe je via deze link.